2014. május 16., péntek

Újabb csantavéri betörés



Németh Gábor: Háromnegyed 10-kor mentem el itthonról, hogy az egyik barátommal megegyek egy pizzát, és éjfél után 20 perccel arra értem haza, hogy időközben kiraboltak bennünket. Ketten lakunk a házban, és szerencsére a 80 éves édesapám nem vett észre semmit. Ha tetten éri a tolvajokat és szembeszáll velük, esetleg bántalmazták is volna. A kiskonyhában nézte a televíziót, és mire én megjöttem, már javában aludt. A szobámban én is bekapcsolva hagytam a tévét a távozásomkor, a tolvajok mégis ott jöttek be. Kb. 40 centi magasan fölemelték az utca felőli ablakomon a redőnyt, betörték az üveget és szétverték az erős, masszív anyagból készült spalettát. Azért beszélek többes számban, mert úgy gondolom, hogy egyetlen ember ezt nem tudta volna ilyen rövid idő alatt végrehajtani… A másik érdekes dolog az, hogy egész éjjel szakadt az eső, a szobában viszont egyetlen sáros, vizes lábnyomat sem lehetett látni. Az elkövetők vagy levették a lábbelijüket, amikor bemásztak az ablakon, vagy pedig nejlonzacskót húztak a cipőjükre… Valószínűnek tartom, hogy az egyik elkövető alacsony termetű lehetett, mert egy ülőalkalmatosságot a szekrény előtt találtam, nyilván arra lépett fel, hogy elérje a szekrény fogantyúját és ki tudja nyitni. (Én a padlóról is elérem, nem kell hozzá szék…) Amikor beléptem, a feldúlt szoba látványa fogadott. Minden szekrényajtó, minden fiók nyitva volt, a kirángatott holmi pedig szanaszét hevert a földön. Rögtön odaléptem, ahol a pénzt szoktuk tartani, de már egy árva dinárt sem találtam. Elvitték az 500 eurónkat és azt a 40 ezer dinárt is, amit összekuporgattunk. Meg a szüleim régi gyűrűit és az én egyetlen karláncomat. A kocsim tartalékkulcsát egy pohárban tartottam a vitrinben, azt poharastól magukkal vitték. A többi helyiségben lehet, hogy nem is jártak, mert semmi más nem hiányzott. Nyilván örültek a pénznek és beérték annyival. Az élelmet, a hűtőládát sem bántották… Azonnal hívtam a helybeli rendőrállomást. Körülbelül 20 perc múlva kiérkezett két egyenruhás, aztán pedig a szabadkai helyszínelők is. Hajnali 3 órára már le is zajlott minden. Azt mondták, hogy nincs mit tenni, mert semmilyen használható ujjlenyomatot, árulkodó nyomot nem találtak, a pénz útját pedig nem lehet nyomon követni.

Szabó Angéla   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése