2013. július 12., péntek

NEMZET? – LAKOSSÁG!...


Én vagyok polgári magyar.
Van házam, nőm, van egy gyermekem.
Életünknek csak egy célja van:
Nekünk, hármunknak, jó legyen!

A gyerek óvodába jár.
De tud már szerbül! Tud már angolul!
Tud játszani komputereken!
Magyarul meg majd megtanul.

Vers-tudni? Magyarul? Ugyan!
Én sem tanultam, mégis megvagyok!
Úgy is majd szerb iskolába jár!
Lesznek nekik terhek! Nagyok!

Hogy kihalunk? Mi? Ma kakvi!
Kisfiam is unokát fog nemzeni!
Tudom, úgy hívják majd, Hogy Endrju!
Le se kelljen fordítani!

Pénzért minden venni lehet!
Oda kell menni, ahol sok van az!
Ha én nem, majd ő elmehet!
Csak jó legyen! Hát nem igaz?

Burány Béla
(A „Népemmel szeretném megbeszélni” ciklusból)


Burány Béla (Zenta, 1931. február 12.Zenta, 2008. december 9.) vajdasági orvos, epidemiológus, néprajzkutató, szociológus és közíró. 2000-ben a Magyar Tudományos Akadémia köztestületi tagjává választották.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése